RAMOWY ROZKŁAD DNIA
UWZGLEDNIAJĄCY RÓŻNE FORMY AKTYWNOŚCI DZIECI W ZGODZIE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ

Bezpłatna realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego w godzinach: 8.00 – 13.00

7.00 – 8.00Schodzenie się dzieci; zabawy dowolne według własnych pomysłów; praca indywidualna;
8.00 – 8.20Zabawy integracyjne i ruchowe organizowane przez nauczycielkę, w tym z uwzględnieniem pomysłów dzieci:
  • zabawy muzyczno-taneczne
  • zabawy integracyjno-ruchowe
  • zabawy rytmiczne
  • ćwiczenia gimnastyczne w grupach starszych
  • 8.20 – 9.00Przygotowanie do śniadania i śniadanie:
  • czynności organizacyjno-porządkowe
  • czynności higieniczne
  • 9.00 – 9.10Zabawa relaksacyjno-koncentrująca sprzyjająca wyciszeniu przed planowymi zajęciami dydaktycznymi
    9.00 – 10.00Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze (zespołowe, grupowe) – cykliczne zajęcia wynikające z realizacji podstawy programowej i planu pracy z wykorzystaniem metod:
  • metoda dobrego startu – wg M. Bogdanowicz,
  • dziecięca matematyka – wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej,
  • edukacja przez ruch – wg D. Dziamskiej,
  • ruch Rozwijający W. Sherborne,
  • zajęcia sensomotoryczne,
  • zajęcia teatralne i z wykorzystaniem dramy,
  • zajęcia profilaktyczne (logopedyczne; promujące zdrowie i bezpieczeństwo).
  • zajęcia grafomotoryczne,
  • zajęcia rozwijające aktywność twórczą (plastyczne, muzyczne),
  • realizacja projektów,
  • zajęcia sprawnościowe i sportowe,
  • 10.00 – 10.50Pobyt na powietrzu:
  • spacery w najbliższej okolicy,
  • obserwacje przyrodnicze,
  • gry i zabawy sportowe,
  • zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu rekreacyjnego,
  • lub swobodne zabawy dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela w kącikach zainteresowań:
  • zabawy konstrukcyjne,,
  • zabawy manipulacyjne,
  • zabawy rozwijające mowę,
  • zabawy ćwiczące koncentrację uwagi,
  • zabawy rozwijające logiczne myślenie,
  • zabawy kształtujące umiejętność współdziałania,
  • zabawy rozwijające kompetencje komunikacyjne,
  • 11.00 – 11.15I danie – zupa
    11.15 – 12.15Pobyt na powietrzu lub zabawy dowolne.
    12.15 – 12.30II danie obiadu.
    12.30 – 13.00Zabiegi higieniczne i organizacja odpoczynku.
    13.00 – 14.00Odpoczynek – wyciszenie, relaksacja (higiena układu nerwowego):
  • słuchanie muzyki
  • słuchanie bajek
  • w grupie najstarszej: zajęcia dydaktyczne, swobodna aktywność dzieci wg ich pomysłów i zainteresowań, praca indywidualna z dziećmi dostosowana do ich możliwości, praca stymulacyjna, gry zespołowe,.
  • 14.00 – 14.30Zabawy ruchowe i grupowe
    14.30 – 15.00Podwieczorek.
    15.00 – 17.30W zależności od pory roku:
  • swobodne zabawy w ogrodzie lub w sali dziecięcej
  • praca indywidualna
  • obserwacja dzieci pod kątem umiejętności społecznych prowadzona przez nauczycieli

  • Podane godziny podlegają pewnym wahaniom
    w zależności od wieku dzieci, pory roku, pogody
    oraz indywidualnych potrzeb w danym dniu.